Thursday, December 9, 2010

Percantikkan Diri Dengan Doa

dari skola sampai skang,tak pernah jemu cakap dorang CANTIK!
p/s: Sebelum memulakan entry ni,aku tak menggalakkan kaum Adam membacanya,
tapi kalo korang rasa korang pun nak 'cantik' or saja nak tambah ilmu,apa salahnya...silakan :)

Musim sejuk yang mencecah 14'C di Florence membataskan segala aktiviti jalan2 aku apatah lagi shopping! ditambah pula dengan khabar angin di Facebook yang mengatakan kononnya result UiTM keluar arini lagilah membuatkan aku,hmmmm...

Jadi bagi menghindarkan diri daripada dibelengu
rasa kesejukan,keketaran,kegigilan yang melampau ni,
Maka tergeraklah diri ini nak sharing maring dengan korang sikit pasal satu doa ni.
tiba-tiba nak share doakan? takpelah,at least dapat kurangkan kegugupan aku ni..
Walaupun pada hakikatnya aku tau aku ni burok bagi korang,
tak comel, tak lawa, tak cantik, tak sweet, tapi aku tetap nak share jugak!huhu
Syaza! stop berangan nak dapatkan muka flawless,ahaks!
Doa ni salu aku praktikkan time pas solat lima waktu 
n time aku tengah berdandan depan cermin cabok kesayangan aku tuh...
so are you ready? zam-zam ala kazam!!!!!!!!!!!!!!!!

DOA KECANTIKAN DIRI
"Ya Allah, kayakanlah hambaMu ini dengan ilmu,
hiasilah diri hambaMu ini dengan sifat lemah lembut,
Muliakanlah diri hambaMu ini dengan taqwa
dan cantikkanlah hambaMu ini dengan kesihatan"

jadi korang terai cuba testlah doa ini..ingat baca dengan nawaitu yang betul,rendah diri dan ikhlas..
insya Allah :)
adios!

9 comments:

kwazm said...

untungnya enko gik Florence, tempat toh kat mana wei?

johntrouble said...

u comel jugak :P

Farihah Ahmad said...

wah dah jauh ke?? patut la rasa jaaohhhhhh sgt ...

atiqa aris said...

anda cantek la di mate sy.hehe

SweetSyaza said...

kwazm : kat Italy dowhhh

john: tq....

cengkih : haah...jauh sudaaa.......bubye cengkihhhhhhhh...........wee

atiqa : wah3......tq ye

Fatin Aliyya said...

u noe wat, kita geng.aku pun adore fazura dgn sazzy ni.mang cantik.awak pun cantik.insya allah dgn amaln mbaca doa brtmbh kcantikan dalaman.take care :P

Anonymous said...

aku pun suka si nurfazura dn si sazzy falak nih,cantik stylo mylo bebehhhh

SweetSyaza said...

fatin n anoni : oh yeker? boleh geng ni...dorang cantik kan???suker tgk dlm GOL N GINCU....heart them!

TiMmiE said...

agak2 faz n sazzy amal doa ni gak ke eh? hehe

fazura mmg sgt cantek~ ^^

Copyright © 2011 Reserved to SweetSyaza
Design by Azhafizah.Com