Friday, February 18, 2011

Bukankah Sebenarnya Berdiam Diri Itu Lebih Baik?

Selepas apa yang berlaku dekat aku sejak akhir-akhir ni,
aku terima dan menganggap semua benda itu sebagai ujian dan dugaan daripada Allah,
seperti ada salah seorang yang boleh aku panggil dia SAHABAT,
pernah bagi tahu kat aku,
"Sesungguhnya dugaan-dugaan yang datang ni membersihkan dosa-dosa kecil kita"
n yeahhh..lepas apa dia cakap tu, buat aku terdiam, kembali berfikir..
tiba-tiba pulak teringat tazkirah yang pernah aku sampaikan 
time kat keje aku 7haribulan yang lepas...............

*u can choose any one of them

Tazkirah ni memang ada kena mengena dengan keadaan aku menjadi mangsa salah faham kepada seorang hamba Allah ini yg bergelar perempuan...
Kalo korang yang tak berapa tahu menahu, maybe korang boleh tengok older post aku.
Tapi better korang tak payah tahulah plus benda ni aku dah tak pikir lagi dah,
since aku punya migrain makin teruk n selalu pitam sejak akhir-akhir ni..

*bukankah dengan senyum dan berdiam diri itu lebih baik?

so berbalik kepada tazkirah Hikmah Berdiam Diri tu...
kenapa aku tak utamakan kasih sayang Allah which is lebih baik berdiam diri dari berkata sesuatu yang boleh menyakiti hati orang lain?
memang sah-sahlah hamba Allah tu salah faham dekat aku n haruslah dia maki-maki aku,
tapi kenapa aku perlu balas balik segala perbuatan dia? but excuse me, aku tak maki dia balik ok.
Tapi bila pikir balik, nampak sangat aku terlalu ikut emosi dan diri aku dikawal oleh syaitonnirojimmmm!!!

Patutnya dari awal lagi aku harus ketahui n sentiasa beringat bahawa,
lidah manusia itu sememangnya lagi tajam dari mata pedang!

* "Barangsiapa yg banyak perkataannya, nescaya banyaklah silapnya. Barangsiapa yg banyak silapnya, nescaya banyaklah dosanya. Dan barangsiapa yg banyak dosanya, nescaya neraka lebih utama baginya". ( RW ABU NAIM )

sekian.wallahualam.

7 comments:

Syazren Amelia said...

sabar lah dikau wahai kaka ku

De'din said...

same with me !
even kalo owg maki,,
still maintain cool,,
x balas pown maki dia,,
senyap then belah

Farihah Ahmad said...

u r growing up gracefully babe. take it nicely :)

Peminat Katie Holmes said...

you're so right.

SweetSyaza said...

amelia : iya memang sbar punnn

abg dedin : tu la..tp kalo tlampau hilang sbr org tu kena maki gakk..hehehe

farihah : thanx dear

peminat katie holmes: thanx! :)

kwazm said...

Mcm ni baru aQ knl enko!Rock steady bebeh! =O

fara azmi,,^_^ said...

sis pun mcm nak bt twitter,,
semua org dah ada,,
kalau xde twitter,rasa mcm kuno plak,
hihi

Copyright © 2011 Reserved to SweetSyaza
Design by Azhafizah.Com