Monday, September 5, 2011

Orang Ostolia Boleh Cakap Kedah, Kenapa Tak Orang Melaka? Kannn.. ;p

Satu hari, ada seorang Hamba Allah ada tanya dekat aku. Beliau cakap dah lama beliau nak tanya, tapi tak tertanya-tanya. Kesian beliau tau.
Aku sebenarnya bukan apa, malas nak jawab-jawab soklan spontan ni, pasal spontaneos quiz time diploma dulu memang muka ni lah yang selalu dok diri atas kusi pasal failed jawab pasal soklan-soklan camni, huih fobia makkk...

Nak pulak skang ni beliau nak tanya soklan dekat aku, haish kott lah tetiba aku failed jawab soklan beliau, tak pasal-pasal beliau webcam soh aku berdiri atas kusi depan komputer sorang-sorang...
Nak-nak hari ni hari 1st aku kerja,  tak nak sedih meleleh air mata pulak orang-orang opis nengok aku,
Kang ada pulak siap nak volunteer gantikan aku berdiri, haish takmoh la. Korang macamlah tak tahu aku ni hidup jenis tak suka nyusahkan orangg..ngahaha!

Hangpa semua kenaiii dia ni? Ya betoii, bekas laki aku.so jangan main-main naa.. :'D
A : SweetSyaza, awak ni orang Melaka ke orang Kedah???
Aku : Haruslah Melaka, awatt? macam oghang Kedah kaa?? (bajet pronounciation loghat Kedah aku betoii ja time nih..)
A : Eh tak ada la, entri awak kebanyakannya loghat semua macam orang Kedah..
Aku : La yeke? tak perasan pulak, tapi orang Australia pun boleh cakap loghat Kedah, takkan orang Melaka tak boleh cakap kott?
A : Wah tak tahu pulakkk, orang Australia leh cakap Kedah? Siapa?
Aku : MatLuthfi tu...??? (time nih jawab penuh konpiden sebab serbasalah belum muncul menyelubungi diri)
A : =.=

 Bahasa Jiwa Bangsa.
adios!!!



p/s: masih musykil. entri mana aku loghat Kedah? ermm -.-
p/s2: hari ni hari 1st keje, dan aku update dalam opis.. hawau tak? :D



6 comments:

Amirah Suhana said...

hahaha sebab , bahasa jiwa bangsa kan..

kita kan satu malaysia.hehe

Farihah Ahmad said...

hooooooo matlutfi mang org kedah laaaaa bakal adik ipaq gua ekekekeeeee!!!!!

SWEETSYAZA said...

@amirah : betoii,betooiii...hehehe

SWEETSYAZA said...

@farihah : adehh.. hang ni teghok la.. aku dah booking dia dari awai taun lg naa..kah3

zuwaidah said...

kak zu oghang kedah....meh sini nak topong sapa yang tingin nak jadi oghang kedah nih

SWEETSYAZA said...

@zuwaidah : adehh tak maulahhh... tutup muka.......

Copyright © 2011 Reserved to SweetSyaza
Design by Azhafizah.Com