Saturday, September 3, 2011

Part 2 : Come Back Di Bulan Syawal - IFTAR & Takbir Malam Raya

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Sebelum aku terlupa lagi bertambah lupa sejak stok kismis kat rumah aku ni dah habis di kerjakan oleh sang sugar glider*bajet* baik aku taip lagi satu entri tentang pengcomebackan aku di bulan Syawal nih. Aku tahu Ramadhan dah pun berlalu, korang kompem-kompem takde mood nak cakap pasal poser lagi kan, so aku just taip intro jelah erkk yang lain gambau-gambau jelah lebih ;p

Okay hari last Ramadhan lepas, my babah's big family dari pertengahan Ramadhan lagi dah dok rancang nak buat IFTAR dan Takbir di malam raya seperti raya dua tahun lepas.
Kiranya ni memang acara wajib dan lazim bagi famili besar aku untuk buat aktiviti yang mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan. 
Dan juga sudah menjadi kelaziman untuk famili aku sediakan juadah berbuka puasa kerana IFTAR dan takbir malam raya akan di adakan di rumah kedua kami (Muar)


Dah isi perut, kenyang, perintah Allah jangan dilupa :)


Lepas Solat Maghrib, sesi sepupu-sepupu kecik main mercun n bunga api pulokk dah..



Okay yang besar pun tak terkecuali :')


Kalau yang kaum lelaki tak kiralah yang besau ke kecik ke dok sibuk main mercun n bunga api dekat luar, dalam rumah yang perempuan sibuk dengar pengunguman Raya


Dah tahu raya jadi, moh kita solat Isyak berjemaah dan takbir beramai-ramai pulakk :)




Tadi main mercun kecik je, nah hamekkk kau!!! mercun besar sedasss!.. :D



Even seriously aku,mama,adik,babah dan Iwan agak kepenatan menyediakan itu ini untuk IFTAR di malam raya, tapi gembira sangat bila dapat berkumpul. Sememangnya IFTAR mengeratkan lagi hubungan kami keluarga besar memberi seribu satu makna buat kami sekeluarga..ihiks :)

adios!


p/s: certain pic di ambil dari my cousin MIMI NAZIFA
tq mimi :)

9 comments:

kwazm said...

yesh syaza da blk ke dunia asl, dunia blogger!!! xD

SWEETSYAZA said...

dari khamis ritu aku dah balikk wehhhhh hahahha

ikahottie said...

bestnya dpt kuarge cam ginih :')

ShErA said...

nice la majlis iftar ni... :)

SWEETSYAZA said...

@ikahottie : huekhuekhuekkkk... alhamdulillah dikurniakan keluarga happy cam ni :)

@shera : tq dear.. :)

cik lya said...

salam aidilfitri dear :)

SWEETSYAZA said...

@lya : sis leeya kuh sayangs, selamat hari raya aidilfitri jugakkk buat akkk..... windu sama kamu :)

Farihah Ahmad said...

dgr cite, mang seronok raya muar. mk su aku org muar.


selamat hari raya matsentul ;p

SWEETSYAZA said...

bhahahaha.. kurang asam..hehe

memang best pun raya di muar..

Copyright © 2011 Reserved to SweetSyaza
Design by Azhafizah.Com