Thursday, April 19, 2012

Next Top Model (Sambungan)

Hari tu aku ada publish entri ala-ala teaser gitukan dekat blog pasal Next Top Model? Peh Next top model kau memang tak tahan. Sedangkan benda tu photoshoot win-win situation je pun kan. Pastu amacam pelik pulaklah kan aku tiba-tiba cakap pasal dunia modelling nih sedangkan kau tu dunia penuh mekap je pun..hoho!

Nak dijadikan cerita, hari tu model Syira Zain ada ajak join photoshoot beliau yang dikendalikan oleh beliau dan boypwen beliau yang memerangkap sebagai photographer.Aku ni terus terang bukanlah hebat sangat nak mekap orang, tapi orang dah offer aku as newbie freelance mekap retis haruslah rasa rendah diri menerima offerran itu. Ececeh..


Ini model yang aku kena mekap. Aku tak guna heavy colours sebab time nih memang tengah panas terik. So, i just guna warna-warna yang light, soft tapi sweet.Hmm,sweet ke? Kroohh.. =.=




Bagi menghormati empunya badan, aku boleh publish 4keping gambar sahaja. Kalau nak tengok selebih-lebih boleh check it out dekat Syira Zain punya fb ok. By the way good news untuk kau yang nak bina karier dalam dunia modelling pun bolehlah berbuat demikian dengan join segala photoshoot yang dianjurkan sendiri oleh Syira Zain dan boypwen beliau. 

Tapi kau janganlah nak berlagak cakap kat Syira kau nak jadi model berbayarkan. Mentangg-mentanglah si FL dulu pernah buat statement cakap dia model berbayar, kau pun berlagak sama cakap kau berbayar. Bukan boypwen dia je hentak kau guna kamera, dia pun pijak kau dengan kasut tumit tinggi. Haha jangan memain. Haritu aku tengok dia terpijak semut api yang tengah melintas, mati terus tau semut tu tak sempat ngucap. Takut tak takut tak? Bhaha.

So hadekk hadekk hakakk hakakk, aku tahu kau semua memang cantik cantik kiut miutlah! Tapi buatlah portfolio and compcard dulu as newbie. Bila ada dua benda tu barulah kau boleh tonjolkan diri kau sekaligus dapat bayaran as model. Itulah guna khidmat Syira ni, dia boleh buat kau jadi zero terus jadi zorro. Peh, hebat gilau kau aku cakap. Kau nak berlakon pun dia boleh tolong. Siyes.

Kalau nak mekap jangan segan silu contact kita k! Hehe.


adios!




LIKE if SUKA, KOMEN if TAK SUKA

1 comment:

Azhafizah[フィザ] said...

pandai syaza make up..ok pasni nak roger roger syaza lah kalau ade event dan kalau dekat..^__^

Copyright © 2011 Reserved to SweetSyaza
Design by Azhafizah.Com