Friday, July 6, 2012

Amalan Harian Untuk Awet Muda Cantik Berseri

Wah aku ni, blogger lain dok berpusu-pusu buat entri tazkirah,ceramah kat blog masing-masing, aku boleh relak-relak je main share-share ilmu kecantikan nih. Nak kata cantik, tak jugak. Ah, hader aku pedulik? :D Walaupun aku tak tahu berapa ramai yang gemau baca blog aku, tapi tak apa aku suka share-share benda baik ni.

Dulu aku ada kongsi doa kecantikan diri kan? Hengat tak? Hengat tak? So, uolls masih amalkan lagi tak doa tu lepas semayang? Eh kena amalkan tau tiap kali semayang baru afdhal..ececeh. So kali ni kita nak kongsi lagi amalan yang boleh mempercantikkan diri,aqidah dan dalaman. Insya Allah. Terai jangan tak terai :)

Amalan pertama:

tolong dah besarkan, kalau tak nampak open new tab oke..lebiu :D


Amalan kedua, oke ini aku kena taip sendiri:

Cara 1

Dilakukan selepas solat Isyak
·         ambil air segelas
·         baca al-Fatihah sekali
·         Ayatul Qursi sekali
·         Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali.
     ·         Tiup dalam air dan minum. Niat dlm hati utk menjaga kecantikan diri

Cara 2


Zikir di bawah dibaca untuk kita sentiasa kelihatan berseri, awet muda luaran dan dalaman, amalkan membaca zikir dengan cara seperti berikut :
  • Baca ” Ya Badiyah ” 1 x
  • Baca ” Ya Nur ” 1x
  • Baca ” Ya Hadi ” 1 x
  • Baca ” Ya Allah ” 3x
Baca zikir di atas dan tiup ke tapak tangan, kemudian sapu ke muka kita. Lakukan setiap hari.

Cara 3

Amalkan membaca ayat2 seperti berikut ;
  • Baca ayat ke 35-38 dari surah al-Waqiah pada tiap selepas solat subuh.
  • Selepas baca ayat2 ini, hembuskan pada air dan kemudian minum air tersebut.
Kaedah ini diamalkan supaya kelihatan cantik, muda dan bertenaga luar dan dalam.
Sekian saja sharing untuk rini, lagi best kalau amalkan sekali amalkan minum kolagen, lagi bertambah cantik uolls :)
adios! 




LIKE if SUKA, KOMEN if TAK SUKA :)

2 comments:

Boni JLL3 said...

wah.. terima kasih sebab share benda ni ye... :)

cynta ieda said...

http://hunyieda.blogspot.com/2012/06/giveaway.html mari j0in sini..banyk hadiah menarikk

Copyright © 2011 Reserved to SweetSyaza
Design by Azhafizah.Com