Tuesday, May 28, 2013

Kerana Twitter, Habis Pecah Tembelangku..

Lately, aku selalu keluar tanpa pengetahuan dari sesiapa. Ya, dari sesiapa baik famili mahupun dak Haiqal. Disebabkan aku selalu keluar secara berahsia, semua benda nak rahsia so ada yang menganggap aku sekarang suka berahsia,eh?:D If dulu aku rajin btau itu ini dekat dak haiqal tapi sorry...kali ini aku lebih selesa bergerak sepi dan sendiri supaya aku dapat belajar berdikari dengan harapan agar tiada siapa yang dapat menghiduii.. Menghiduii? Sangat teruk bahasa ibunda kau Syazaa.

Bukan nak berlagak tetapi mama selalu dapat hidu pergerakan aku,hahaha! Jangan main-main heh. Ingat tak entri dahulu sekian lama kalinya? Entri yang aku tak bagi mama url blog ni sebab takut mama baca. But the end? Mama berjaya carik hokehhh and now kawan-kawan opis mama pun rajin klik and blog kita tau. Hebat tahu mama kita ini membawa pengaruh besar dalam ofis, miahaha! 

So, ini kejayaan kali kedua buat beliau bila beliau berjaya menghidu pergerakan aku melalui twitter!

Mama: Longg, tadi pergi mana? Mama call banyak kali tak angkat..
Me: Oh bateri bb habis. *mood: konfiden
Mama:  Haihh, lainkali bawak handphone spare ini tak.. Nasib baik adik cakap along ada twitter, so mama check pergerakan along kat mana dengan twitter je. 
Me: ???? 

Tak kantoi ke namanya tu? Cakap bateri bb habis but at the same time boleh update kat twitter,hahaha well done Syazaa! Memang wajarlah mama check setiap pergerakan aku melalui twitter pasal dahlah aku ni memang kerja rajin check in foursquare, tak cukup tuh link pulak terus ke twitter. Then, habit cepat je ngupdate kalau nampak benda menarik/bukan-bukan sepanjang perjalanan memanglah kantoi kan :)


kakak kantoii..lamanya tak menggedik letak gambo sendirikk ;p

So, kesimpulan private lah akaun twitter anda haha tak-takk gurau. Kesimpulannya, sebelum keluar rumah beritahu dan mintalah izin dari ibu bapa anda agar perjalanan anda ke sesuatu destinasi akan menjadi lebih barakah. Wahh gituuu kawww...walauu tade kena mengena :D





LIKE if SUKA ;)

3 comments:

Siti Nurhuda Husna Zulkarnain said...

AHAHAHA kantoi dah. ;p

Btw, mak-mak sekarang dah advance tau. Adik saya pun selalu keluar tak inform. Tapi mak dapat detect, sebab mak follow twitter dorang senyap-senyap. Ekekeke.

Syazaa said...

wahh lagi advance tu mak siap follow...hihi. maybe kalau saya private twitter, mak saya pun akan buat macam mak awak...takut kakak!!! :D

Miszyuyu said...

hai sy datang dari contest http://yuyukstandalone.blogspot.com/2013/06/contest-mereka-tagline-jelitawanis.html .. jom join ramai2 :")

Copyright © 2011 Reserved to SweetSyaza
Design by Azhafizah.Com